Hír: 1. éves évfordulóját ünnepelte a JátékosLét Kutatóközpont!
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Ricardos
szerda 25 február 2015 - 00:12:14


2015. február 8-án ünnepelte a JátékosLét Kutatóközpont az 1. születésnapját, melynek tiszteletére a Millipop Játszóházban egy egész napos rendezvényt tartottunk. Az eseményre meghívtuk a hazai játékos közösségek képviselőit, játékosítással foglalkozó szakembereket, illetve ebben a témában érdekelt partnereket. A nap folyamán beszéltünk a JátékosLét Kutatóközpont elmúlt egy évéről, a jövőbeli nagyobb terveinkről, különösen a hazai online és offline játékosok közösségek megismeréséről és egy platformba történő szerveződéséről, valamint a 2015. szeptember 5-én megrendezendő 1. JátékosNap-ról is.



Infotér Egyesület összeállítása

Az esemény helyszínének kiválasztásában fontos szerepet játszott, hogy az évforduló ünnepére ne egy kötött, „konferencia-jellegű”, hanem sokkal inkább egy informális, baráti nap megtartására legyen lehetőségünk. Örömmel tapasztaltuk, hogy a vasárnapi program ellenére sokan elfogadták meghívásunkat, így a résztvevők száma elérte az 50-60 főt is, vagyis a helyszín "megtelt".




A rendezvényt Fromann Richárd a JátékosLét Kutatóközpont (JLK) alapító vezetője nyitotta meg, aki megköszönte, hogy ilyen szép számban fogadták el a JLK meghívását, és röviden felvázolta, hogy a Kutatóközpont létrehozása után - a gamification-alapú megoldások és fejlesztések mellett - a következő nagy mérföldkő a hazai játékos közösségek bevonása, aktiválása és összehangolása lesz a játékos szemlélet, vagyis a „játékoslét” hazai és nemzetközi elterjedése céljából. Kiemelte, hogy azon játékos közösségekre szeretne építeni, akik aktív partnerként kívánnak bekapcsolódni ezen kezdeményezéshez.

Fromann Richárd, JLK

Ezután a Kutatóközpont szakmai-tudományos eredményeiről és idei nagyszabású terveiről beszélt Damsa Andrei, a JLK szakmai vezetője. A gamifikációs kutatás-fejlesztési eredmények bemutatása mellett azt is megemlítette, hogy a Kutatóközpont elkezdte nemzetközi „pályafutását” azzal, hogy 2014. őszén alapító tagja lett a Közép-és Kelet-európai Játékkutatók Szövetségének, valamint szakmai kapcsolatba került a világ legismertebb gamifikációs szakértőivel, többek között Yu-kai Chou-val. A nemzetközi kapcsolatok építésén túl Andrei kiemelte, hogy a JátékosLét Kutatóközpont gondozásában idén végre kiadásra kerül az első hazai gamifikációs tudományos szakkönyv is.

Damsa Andrei, JLK

A szakmai eredmények és célok bemutatása után Szakály Gergő, a Kutatóközpont kommunikáció és PR felelőseként örömét fejezte ki, hogy ilyen sok barát ünnepelt velünk, és kiemelte, hogy az elmúlt ősz óta igyekeztük a fejlődésünket folyamatos, dinamikus pályára állítani.

Szakály Gergő, JLK

Ennek első lépése a JátékosLét Kutatóközpont szervezeti működésének, és arculatának megújítása volt. Ennek fényében Szakály Gergő ünnepélyesen bemutatta a JátékosLét megújult logóit.

JátékosLét Kutatóközpont logója

JátékosLét Közösség logója

NetCogame Group logója

A hivatalos megnyitó után ünnepélyesen elfújtuk az ünnepi tortán égő egy szál gyertyát a Kutatóközpont 1. születésnapja alkalmából.

1 éves a JátékosLét!

Ezt követően kezdetét vette a meghívott szervezetek képviselőinek bemutatkozása. Elsőként Szatmári Elemér, az Orihalkon Társaság vezetőjeként mutatta be szervezetét, amelynek célja, hogy a személyiségfejlesztő szerepjátékok segítségével közösségbe hívjon fiatalokat és időseket egyaránt.

Szatmári Elemér, Orihalkon

Utána Aczél Zoltán a Gémklub alapító atyja beszélt játékos szervezetükről és programjaikról. Elmondása szerint ők nem csak forgalmaznak, hanem fejlesztenek is táblás játékokat, sőt Zoltán maga is tervezett már több nemzetközi díjat is elnyerő társasjátékot. Az évente megrendezett programjaikon kívül, minden héten lehetőséget biztosítanak táblás játékok játszására, a Ráday utcai székhelyükön.

Aczél Zoltán, Gémklub

A Diablo3.hu weboldaltól Borbás János előadását hallgathattuk, aki a Diablo sorozatokkal játszó közösségek mellett kitért a teljes online játékokkal játszó közösségek összefogásának fontosságára, mely nem titkoltan a JátékosLét Kutatóközpont egyik legfontosabb társadalmi célja is.

Borbás János, Diablo3.hu

A KultúrAktív Egyesület képviseletében Böhler Nóra következett, aki a környezeti nevelés szerepéről és hasznosságáról beszélt, és részletesen bemutatta azokat a hazai és nemzetközi projektjeiket, amelyek elsősorban a városi lét élhetőbbé, játékosabbá tételét célozták meg.

Böhler Nóra, KultúrAktív Egyesület

Sok mindenről híresek lehetünk mi magyarok, például a világ egyik legnagyobb flipper múzeumáról. Erről Pálfi Balázs alapító tulajdonostól láthattunk prezentációt, aki felajánlotta későbbi JátékosLét rendezvények helyszínének biztosítását is.

Pálfi Balázs, Flipper Múzeum

Ezután Kaptás András attól az InsertCoin Egyesülettől érkezett, amely a retro videojátékok gyűjtésével foglalkozik, és minden évben többszöri megjelenéssel, rendezvényeket szervez.

Kaptás András, InsertCoin

Az esport jelentőségéről, jelenéről és jövőjéről beszélt Szölőssi Balázs, a kecskeméti Real Gamers közösség vezetőjeként. Csapatuk egyébként tavaly egy kiváló esport rendezvényt szervezett tavaly novemberben, amelyre meghívták a JátékosLét Kutatóközpontot is, hogy játékokkal és gamification-nel kapcsolatos előadásokat tartsunk.

Szölőssi Balázs, Real Gamers

Ezután SAXON Szász János játékfejlesztő következett, a Poliuniverzum Kft.-től, aki bemutatta a saját fejlesztésű, egyedülálló "Poliuniverzum" nevű játékát, amely remélhetőleg nagy nemzetközi siker előtt áll. A játék esztétikai és matematikai formarendszere, a léptékváltásos szimmetrián alapuló geometrikus, készségfejlesztő eszköz. További részletek a játékról a Poliuniverzum honlapján olvashatók.

SAXON Szász János, Poliuniverzum

Rajtuk kívül előadott még Paczona Zoltán, a Játékok.hu portál, Varga Zoltán, az eMagyarország Centrum, Sipos Márti, a Mindspace Nonprofit Kft., Musicz Péter, a Mistory Game, Székely Zoltán, az ARES projekt, Pálffy László, a felnőtt szerencsejátékosok köre, valamint Váradi Ákos, a Cycling City részéről. További résztvevő, de előadást nem tartó játékos közösségek és portálok is képviseltették magukat, mint az EVE Online.hu, GameLime.hu és az MMOUnion.hu.

Ebből a hosszú névsorból is látható, hogy talán végre megmozdult valami a hazai játékos közösségek, játékos értékek és kultúrkincsek összehangolása terén. Mondhatjuk, hogy alakulóban van egy nagy játékos közösség, amelyben megfér mindenféle online és offline játék, különböző játéktervező és játékfejlesztő, és persze a játékosítást, gamification-t képviselő közösségek, szervezetek is. Ezen szerveződés kibontakozását és segítését kívánja elérni a JátékosLét Kutatóközpont.

Játékos Közönség

A délután első programjaként egy izgalmas kerekasztal beszélgetésen is részt vehettek a meghívottak, ahol a JátékosLét Kutatóközpont hivatalosan is bejelentette a 2015. szeptember 5.-én megrendezésre kerülő 1. JátékosNapot. Az egy napos rendezvény központi eseménye egy országos gamifikációs tudományos konferencia lesz, számos különböző játék és verseny mellett, a kezdeményezéshez csatlakozó hazai játékos közösségek és szervezetek aktív közreműködésével és összefogásával. A (Játékos)Nap fő célja a játékos szemlélet jelentőségére és értékeire való széles körű figyelemfelhívás, a játékosokról alkotott negatív sztereotip kép oldása, valamint a különböző játékos közösségek és játékosok (offline és online, táblás, asztali, virtuális, e-sport játékosok) összefogása, közösségé formálása.

JátékosLét Kerekasztal

A kerekasztal beszélgetésen továbbá szó esett a játékok definiálásáról, a játékos közösségek jelenlegi helyzetéről, az egyének és szervezetek szerepéről és a fejlődés lehetséges útjairól, melynek első fő lépése a szeptemberi JátékosNap lesz.


A kerekasztal beszélgetés után a záró program természetesen játék volt, méghozzá minden mennyiségben. A résztvevők kipróbálhatták a GémKlub díjnyertes társasjátékait, az Insert Coin Egyesület retro videojátékait, valamint a JátékosLét rendezvények elmaradhatatlan kellékét, a legó-terepasztalon játszható LEGO-sztikát is. Akinek pedig mindez nem volt elég, a Millipop játszóház számtalan játékai közül kedvére válogathatott, egészen az esti órákig. Ezt a szép születésnapi játékos(lét) napot azzal zártuk, hogy hamarosan jön a folytatás, a következő izgalmas „állomás”.

Millipop Játszóház játékai

Köszönjük mindenkinek, aki eljött az 1. születésnapunkra, és reméljük, hogy mindenki jól érezte magát ezen a Játékos(Lét) napon!


ui: aki végigért ezen a hosszú cikken, azt megajándékozzuk ezzel a rövid, másfél perces videóval, amit a Real Gamers csapata készített nekünk:


A rövid videón kívül a fotókat is köszönjük a Real Gamers csapatának, ill. a hosszabb videós összeállítást pedig az Infotér Egyesületnek!



Ezen hír származási helye: Játékkutatás
( http://jatekoslet.hu/news.php?extend.48 )