Hír: JátékosLét a Szimbiózis Fesztiválon!
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Ricardos
kedd 27 május 2014 - 00:06:32



"JátékosLét a Mindennapokban" címmel vett részt a JátékosLét Kutatóközpont az idei Szimbiózis Napok Antropológiai Fesztiválon, 2014 május 17-én, a Fogasházban, a nemrég felújított LÄRM teremben. A cél a gamification, a játékosítás, a sokszereplős online és offline játékok bemutatása volt, játékkutatók, játékszervezők és játékosok segítségével.


A 14 órakor kezdődő 1. blokk a JátékosLét Kutatóközpontról és a játékosításról szólt, amelyet "telt ház" fogadott, mintegy 40-50 ember részvételével.



A programot Fromann Richárd, a JátékosLét Kutatóközpont alapítója és vezetője nyitotta meg, aki a február végén létrehozott Kutatóközpont célkitűzéseiről, a gamification társadalmi jelentőségéről beszélt. Ezt követően Obreczán Tamás a játékosítás működéséről szólt, és az oktatás területén történő alkalmazásának fontosságát emelte ki, sok példával alátámasztva. A következő előadásban a játékosított módszerek és kísérletek közoktatási környezeteben történő alkalmazásáról hallhattunk, Lippai Edit részéről, majd a szekciót Voglné Nagy Zsuzsanna zárta, aki "a Mese és varázslat a nevelési-oktatási folyamatban" címmel beszélt a játékok, mese és nevelés szoros kapcsolatáról.

Az egy órás "alapozó" előadások után elérkezett az idő, hogy végre a gyakorlatban is érezzük a játékosság hasznát és örömét. "LEGO-sztika" címmel egy interaktív gyártás szimulációs tréning játékos alkalmazásának az alapjait mutatta be Fejes Csilla és Bajor Péter. Az előadók saját fejlesztésű játékának célja egy komplex gyártási folyamat részletes bemutatása, ahol 4 résztvevő és 4 megfigyelő dolgozik egy termék elkészítésén. A játékosok feladata – a termék hibátlan elkészítésén túl – a gyártási folyamat optimalizálása, újrastrukturálása, valamint saját és társaik munkájának értékelése. A tréning során a résztvevők élménypedagógiai eszközök felhasználásával, tapasztalati tanulással és pszichomotoros készségeik fejlesztésével sajátítják el alapvető logisztikai folyamatok működését valamint a hatékony csapatmunka és a szervezeti szintek közötti kommunikáció fontosságát.



A JátékosLét program további részében újabb előadások következtek, de eközben párhuzamosan zajlott tovább a LEGO-sztika játék és verseny, egészen a program végéig.

A következő blokkban a sokszereplős online játékok világába pillanthattunk bele, három játék izgalmas bemutatóján keresztül. Elsőként Mizda Roland, WoW-Hungary főszerkesztője beszélt az egyik legnépszerűbb sokszereplős online játékról, a World of Warcraft-ról, és azt a kérdést - különböző szemszögekből - vizsgálta előadása során, hogy ez a rendkívül népszerű játék szétválaszt vagy inkább összehoz minket? Ezután az online űrhajós játékok világába "repültünk", Varga Andrea és Török Ádám jóvoltából, akik az EVE Online első magyar rajongói oldalának főszerkesztői. Az előadásukat egy látványos videófilmmel zárták, amely bepillantást engedett a sci-fi környezetre épülő virtuális világba. Az online játékokról szóló szekció utolsó előadója Horváth Zoltán volt, aki az eMaffia online szerepjáték alapítójaként és vezetőjeként az általa szerzett negatív és pozitív tapasztalatokról beszélt.

Az online játékokat bemutató blokk végén újra játék következett. Az előadásokon elhangzottak alapján, Tangl Edit segítségével, gyors kvíz-kérdéseken keresztül tesztelhették a hallgatók a tudásukat.

Egy kis szünet után következett az utolsó szekció, amelyben az online térből áttértünk a valós, "offline" szerepjátékok világába. Ebben a blokkban azt a fő kérdést járták körbe az előadók, hogy hol a helye a mai világban az asztali és egyéb szerepjátéknak, miben térnek el a sokszereplős online játékoktól, és milyen közösség-szervező ereje van a valós, "offline" szerepjátékoknak?

A szekció első előadója Ferenczi László volt,az Orihalkon Társaság részéről, aki a szerepjáték gyakorlati alkalmazásairól beszélt, majd Balázs Attila (Lunir Kft.) a legnépszerűbb magyarországi szerepjátékos közösség, a M.A.G.U.S. működéséről és fejlesztéséről beszélt. Végül az Orihalkon Társaságtól Urszán Tamás zárta az előadások sorát, aki a talán kevésbé ismert élő szerepjátékok (LARP) roppant izgalmas világába kalauzolta el a hallgatóságot.



Ahogy az online játékos blokk végén, ezután is kvíz-kérdések következtek a mindvégig kitartó, nagy számú közönség körében.

17 óra előtt néhány perccel véget ért a több óra óta tartó LEGO-sztika verseny, amelynek végén a sikeres résztvevők különböző érdekes ajándékokat vehettek át. Végül Fromann Richárd nagy örömét fejezte ki a JátékosLét Program sikerességét illetően, és megköszönte a Szimbiózis Napok főszervezőinek, hogy részt vehettek ezen a jó hangulatú, izgalmas eseményen.

Az alábbiakban az Infotér jóvoltából egy rövid, videós összeállítás láthatunk a "JátékosLét a Mindennapokban" programról.



A fotókat Pivarnyik Balázs készítette.


Ezen hír származási helye: Játékkutatás
( http://jatekoslet.hu/news.php?extend.22 )