Hír: Beszámoló a JátékosLét Kutatóközpont nyitó rendezvényéről
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Ricardos
szerda 09 április 2014 - 00:25:47


A JátékosLét Kutatóközpont megnyitására 2014. április 5-én került sor - a kutatókat, fejlesztőket és játékosokat tömörítő szervezet szemléletéhez méltóan – játékokkal, interaktív eseményekkel színesített rendezvény keretében.




A megnyitónak - alkalomhoz illően - a Kutatóközpont vidáman dekorált udvara adott helyet. A helyszínre érkezők már a megközelítéskor találkozhattak a legelső játékos feladattal, mely kreativitást kívánt, hogy megtalálják az udvari bejáratot. A regisztrációt követően a megnyitó kötetlen, koktélparti hangulatban kezdődött, ahol a különböző szakterületek jeles képviselői gyűltek össze.



Délután 5 órakor a JátékosLét Kutatóközpont vezetője, Fromann Richárd nagy örömmel, 70 fő előtt nyitotta meg a rendezvényt, ismertette a Kutatóközpont célkitűzéseit, amelynek alapja a 2011 óta tartó JátékosLét kutatásának céljaira és eredményeire épül. Hangsúlyozta, hogy az intézmény legfontosabb célja annak vizsgálata és kutatása, hogy a játékok és a játékos mechanizmusok hogyan és milyen módon alkalmazhatóak az élet különböző területein, az emberi életminőség javítása céljából. Az oktatási intézményrendszerekben történő játékosítás különös jelentőségére hívta fel a figyelmet, a felnövekvő netgeneráció társadalmi integrálása érdekében. Ezt követően bemutatta a Kutatóközpont tagjait, akiket először 2013. őszén a Kutatók Éjszakája "JátékosLét Programján" hozott össze. Elmondása szerint az volt az a pillanat, amikor elhatározta, hogy hamarosan őket egy értékes és egységes csapattá szervezi.



Ezt követően a több nagy felsőoktatási intézmény és piaci szereplő részvételével induló, európai szintű kutatási projekt (az ún. ARES-terv) vezetője, Székely Zoltán beszámolt a Kutatóközponttal közös, nagyszabású projektjükről, amely a robotok biztonsági célú alkalmazását célozza. Beszédében kiemelte a Kutatóközpont fontosságát, valamint a gamification (játékosítás) és a szerepjátékok jelentőségét. A következőkben Obreczán Tamás, operatív vezető a Kutatóközpont megalapozásának kezdetéről, valamint a játékos módszertan társadalmi megítéléséről és szakmai implementációs lehetőségeiről beszélt.




Az előadásokat váratlanul félbeszakította egy militáris szerepjáték-jelenet, melyben két határozott fellépésű, egyenruhás férfi lépett a színre. A közönség értetlenül nézte a valósnak vélt eseményeket, majd hamarosan kiderült, hogy ez is egy újabb játék volt. Ezután egy újabb interaktív feladat mozgósította a résztvevőket, mely összefüggésben volt az előző jelenettel. A regisztrációkor kapott névtáblákon lévő QR-kódok más személyekhez tartoztak, így a vendégeknek okostelefonok segítségével meg kellett találniuk a QR-kódok „gazdáit”. Ám a játékosság még nem ért véget.



A meghívottak - három nagy csoportba rendeződve - kvízjátékban vettek részt, amelyben letesztelhették a gamifikációval és a játékok világával kapcsolatos ismereteiket. A hivatalos megnyitó után az est hátralévő része kellemes hangulatban, finom ételek és italok kíséretében telt.



A JátékosLét Kutatóközpont csapata nevében köszönjük mindenkinek, aki részt vett ezen a szép és játékos szombati napon!

Végül következzen egy kis videós összefoglaló az eseményről!




Ezen hír származási helye: Játékkutatás
( http://jatekoslet.hu/news.php?extend.18 )