Hír: Hivatalosan is megnyílik a JátékosLét Kutatóközpont!
(Kategória: Egyéb)
Küldte: Ricardos
kedd 01 április 2014 - 08:22:25



Néhány éve került a köztudatba a gamification fogalma. Az angol kifejezés – bár van magyar megfelelője, a játékosítás – magyarul inkább csak körbeírható: a munkafolyamatokat, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást, a marketingkampányokat vagy éppen a vállalati honlap működését a játékok építőelemeire (szabályok, fejlődés, sikerélmény, jutalom) támaszkodva tervezik és működtetik.

Azt, hogy a gamificationben mekkora lehetőség van, jól jelzi, hogy a kizárólag vállalati rendszereket fejlesztő SAP is jó ideje foglalkozik a témával, de számtalan olyan cég van, ahol az üzleti folyamatok egy részében alkalmazzák, belső képzéseknél éppúgy, mint az ügyféligények és az elégedettség mérésére.


A gamification dedikált kutatóközpontja

Az év elején alakult meg a JátékosLét Kutatóközpont, melynek alapvető célja és missziója a játékok és a játékos mechanizmusok jelentőségének, előnyeinek megfogalmazása, igazolása, bemutatása és elterjesztése, társadalmi, intézményes és személyes szinten.

A JátékosLét Kutatóközpont alapja egy 2011. óta tartó kutatássorozat. A Fromann Richárd szociológus vezette JátékosLét kutatások alaposan feltérképezték az online játékokon felnőtt generációk viselkedését. Az eredmények továbbgondolására, a kutatások kibővítésére szolgál a felállított új kutatóközpont. Az online játékok, szerepjátékok és a gamification témakörében kompetens pszichológusok, szociológusok, közgazdászok, antropológusok, pedagógusok, jövőkutatók és egyetemi tanárok köre alkotja azt a JátékosLét Kutató Bázist, amely gamifikációs tudásközpontként összegyűjti, multidiszciplináris módon integrálja és értelmezi a témában releváns szakmai tudást.

Az integrált tudásbázisra építve vizsgálható, hogy a játékok és a játékos mechanizmusok hogyan és milyen (várható és tényleges) eredménnyel alkalmazhatók különböző területeken, különösen az oktatási intézményrendszerekben. A megfogalmazott célok mentén alakít ki különböző gamifikációs stratégiákat, akcióterveket, és tervez meg olyan projekteket, amelyek végrehajtásával a játékosítás valóban az élet minden területén lényegi minőségi javulást eredményezhet.

A Kutatóközpont szakértői révén széleskörű tudományos-intézményi hátteret tudott kiépíteni. Feladata többe között az információs társadalom, a digitális írástudás és digitális kultúra vizsgálata, az ifjúságkutatás, a virtuális, online társadalom és közösségek kutatása is.

forrás: HIVATALOSAN IS MEGNYÍLIK A JÁTÉKOSLÉT KUTATÓKÖZPONT


Ezen hír származási helye: Játékkutatás
( http://jatekoslet.hu/news.php?extend.17 )