Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 2
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 336, legújabb: 蒋雨婕fo0d4

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2414
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

JátékosLét a "Szertár" c. műsorban - "Gémerkedj okosan, avagy a játékosítás rejtelmei"
péntek 26 február 2016 - 15:21:54 | Posztolta: Ricardos


A JátékosLét Kutatóközpont szakmai vezetője, Damsa Andrei volt a vendége a "Szertár" című műsorban. Játékosításról beszélgettünk az oktatásban, a munkahelyen és egyéb környezetekben. Beszéltünk az előnyökről és arról is, hogy hogy lehet elkerülni a buktatókat.

A beszélgetést itt hallgathatjátok meg.

Amikről szó volt:

00’53” Mi az a gamifikáció (gemifikáció, játékosítás)? Egyben kiderül, hogy RbLc (C64) és Hapci (tamagocsi) mivel szeretett játszani.

04’30” Na de tényleg, mit csinálnak egy játékkutató központban? Milyen szemmel nézik a gémereket? Fromann Richárd (a Játékoslét alapítója) például egész máshogy, mint a többiek.

05’21” A Próteusz-hatás, vagyis hogy hat egymásra a valós és a virtuális (játékbeli) személyiség.

08’41” Az MMORPG kérdőívek eredményeit itt böngészgethetitek.

10’38” Hogyan és mikor játékosítanak a cégek? Spoilerezünk: vannak előnyei a marketingben, a dolgozók motivációjában és a társadalmi felelősségvállalási programokban. Ezekre nézünk is vicces példákat zombitól a malacfutásig.

16’14” Na és mi a helyzet az oktatással? Az oké, hogy a korábbi generációk sem akartak tanulni, nem csak a mostaniak. Van viszont egy lényeges különbség “köztünk” és az általunk Andrei által bevezetett úgynevezett hashtag generáció között. (Amúgy meg ezt a nevet sajnos már mások is ellőtték előttünk előtte.)

21’04” Mi a storyline rendszer? Hogy tudják használni a tanárok különböző órákon? Mennyire nehéz ezt implementálni. (Itt van mondjuk Lee Sheldon The Multiplayer Classroom című könyve szakirodalomnak.)

25’44” Azért rákérdeztünk arra is, hogy nem megy-e a játékos tanulás a tanterv rovására. És ha igen, hogy lehet ezt elkerülni.

26’55” Mely tantárgyakat gamifikálják a tanárok a leggyakrabban? Ami itt elhangzott, azon meglepődtünk. Nem áruljuk el. Lepődjetek meg ti is!

28’45” Platformok és úgy minden egyéb gamifikációja. Minden egyéb, hiszen a “játékosítás egy módszertani csokor”. Ah!

30’37” Mennyire tekinthető megváltónak a játékosítás? Mely módszerek buknak be és hol? Ezeket kerüljük, ha gamifikálni szeretnénk! Mi van akkor, ha valaki mégsem szeretne játszani (suliban, munkahelyen)?

34’38” Játékoslét a PlayIT-en 2015-ben, de lesznek még hasonlók! Kövessétek a Játékoslétet!



forrás: Gémerkedj okosan, avagy a játékosítás rejtelmei


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.