Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 2
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 335, legújabb: lipeczgy

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2392
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

Átadtuk a nyereményt a 2015. évi JátékosLét Kutatás nyertesének, Krepsz Józsefnek (Dunavecse, 28)!
péntek 08 január 2016 - 22:47:34 | Posztolta: Ricardos
HP-Horváth Péter (GameStar) - Krepsz József - Fromann Richárd (JátékosLét)


A 2015. évi JátékosLét Kérdőívet idén is nagy számú, közel 7.000 játékos töltötte ki 2015 decemberében, akik között kisorsolt nyertes Krepsz József, 28 éves, Dunavecsén élő játékos lett! Január 7-én ő vehette át a GameStar/Project029 által felajánlott 100.000 forint értékű vásárlási utalványt!


Az 576 Kbyte boltokban levásárolható utalványt/nyereményt Horváth Péter (HP), a GameStar Online főszerkesztője és Fromann Richárd, a JátékosLét Kutatóközpont vezetője adta át a szerencsés nyertesnek. Az átadás előtt egy rövid interjút készítettünk Józseffel, aki - a tavalyi nyerteshez, Kiss Borbálához hasonlóan - még mindig nehezen hitte el, hogy övé lett a főnyeremény.


Játékos Öröm


Mit érzel most, hogy Te nyerted meg a 2015. évi JátékosLét Kutatás 100 ezer forint értékű főnyereményét?

Eléggé hitetlenkedve fogadtam a hírt, mert sajnos az interneten elég sok átveréssel találkozik az ember. De amikor tudatosult, hogy ez szerencsére nem egy átverés, mert megbízható forrásról van szó, nagyon örültem. Kicsit ez olyan mintha egy direkt nekem szóló, személyre szabott ajándékot kaptam volna, mert gyerekkorom óta jelentősen jelen vannak a videojátékok az életemben.


Van már elképzelésed, hogy mire váltod majd be a nyereményt?

Playstation vagy Xbox vásárlása van tervben. De még meg kell gondolni, nem kicsi összegről van szó szerencsére.


Mit lehet Rólad tudni röviden, mióta játszol videojátékokkal, és milyen játékokkal szeretsz játszani?

Dunavecsén lakom születésem óta, ez egy kisváros Bács-Kiskun Megyében, 28 éves vagyok. Emlékezetem szerint 4-5 éves korom óta játszom videojátékokkal. Még emlékszem egy régi fekete konzolra, amit a tv-re kötöttünk. Egy kis fekete joystick volt hozzá, amiből sűrűn kellett újat vásárolni, mert gyerekként azt gondoltuk, hogy minél erősebben tekerjük és csavarjuk, annál gyorsabban tudunk kanyarodni az autó versenyben. Ami persze még pixel játék volt. Utána jöttek a kis sárga és fekete kártyás Segák. Az iskolában cserélgettük egymás között a kártyákat, mert mindenkinek más volt meg. Később pedig napokat tudtunk a barátokkal végigjátszani az akkor még új Fifa 98-al és 99-el PS-en. Érdekes, hogy akkor milyen szépnek láttuk a játék grafikáját, a mostaniakhoz képest pedig hihetetlenül messze van. Jelenleg a Gta 5-el és a League of Legends-el játszom. A lol-t barátaim miatt kezdtem el mert mindenki játszik közülük, és mivel ahogy telt az idő, többen elköltöztek, vagy máshova járnak iskolába, így van lehetőség arra hogy 100 kilométer távolságból is egy csapatot alkotva játszhatunk. Több kevesebb sikerrel, mert játszani jobban szeretünk mint amennyire ügyesek vagyunk benne.

Krepsz József


Mennyire ismered a JátékosLét Kutatóközpont tevékenységét, és mennyire tartod fontosnak, hogy a játékos kultúra elterjedjen Magyarországon?

Eddig nem ismertem a JátékosLét-et, de természetesen innentől nyomon fogom követni a tevékenységét. Azt gondolom a játékos kultúra a saját tapasztalatom szerint erősen jelen van Magyarországon. Persze külföldhöz képest messze vagyunk, de szerintem a játék már szinte minden már felnőtt és gyermek életében megtalálható. Ezt kellene összefogni, mert például nálunk nem nagyon hallani e-sport egyesületekről. De lehet csak én nem tudok róla.


Mit gondolsz a videojátékosokkal szemben megfogalmazott általános negatív sztereotípiákról, mint pl. a függőségről, antiszociális vagy agresszív viselkedésről?

Azt gondolom, sokkal rosszabb dolgok vannak jelen a világban, amitől esetleg függőség és antiszociális viselkedés alakul ki. Az biztos, hogy régebben elkezdtem játszani valamelyik football manager játékkal, és észre sem vettem, ahogy elment egy nap. Ez egyénfüggő szerintem, és mindenki más, és másként él meg, kezel dolgokat.

Mindenhonnan nyeremény!


Szerinted mik lehetnek a játékok igazi értékei, és hogyan lehet azokat felhasználni a való életben, pl. oktatásban, egészségügyben vagy munkahelyi környezetben?

Erre nem igazán van ötletem. Tudom, hogy az oktatásban vannak már interaktiv játékos oktatási módszerek, és most ismét a virtuális valóságról hallani mindenhol. Kíváncsi vagyok rá, mert ezt szerintem elég sok téren lehetne majd alkalmazni, akár az egészségügyben akár a munkahelyen, de ha jól tudom az építészetben szoktak virtuális valóságot alkalmazni, igaz hogy nem játékról van benne szó.


Köszönjük a beszélgetést, és még egyszer nagyon gratulálunk Neked!





(A fotókat Popov Alexandra készítette)


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.