http://poly-universe.com

Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 2
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 380, legújabb: mitnemertesz

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2992
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

VR Day 2014 - Ahogy a JátékosLét látta
hétfő 25 augusztus 2014 - 19:12:46 | Posztolta: Banyai Fanni


2014. augusztus 24-én, vasárnap, egész napos program várta a virtuális valóság iránt érdeklődőket a Dürer Rendezvényházban. A konferencia és kiállítás a The VR csapatának szervezésével jöhetett létre, ahol számos cég, kutatócsoport tartott előadásokat és lehetőség volt kipróbálni a legújabb virtuális valóság eszközöket. Köztük az Oculus Riftet is. A JátékosLét Kutatóközpont részéről Fromann Richárd, Bányai Fanni, Damsa Andrei és Damsa Dan is részt vettek az eseményen.
Az ő élménybeszámolóikat olvashatjátok itt:


Fromann Richárd:

Mindenekelőtt gratulálok a VR Day szervezőinek, hogy ilyen profi módon megszervezték ezt a nagyszerű eseményt! Színvonalas előadások mellett valóban mindenki kipróbálhatta a virtuális valóság roppant izgalmas eszközeit - így jómagam is. Én azon ritka szerencsések közé tartozom, akik már 20 évvel ezelőtt, 1994-ben is már kipróbálhatták az első VR-technológiát, így volt összehasonlítási alapom. Természetesen sokat fejlődtek ezek az eszközök, de a legfontosabb, hogy ezek immár összekapcsolhatóak az akkor még ismeretlen platformokkal, így pl. a multiplayer online játékokkal, sőt gyakorlatilag mindennel, ami jelenleg az interneten "él és mozog". Szóval 1994 után újra felvettem azt a bizonyos "sisakot", és nagy kíváncsisággal vártam az új impressziókat. Bár tudatosan felkészültem, hogy „vigyázz, jön az agyi átverés", de elképesztő volt, hogy a virtuális élmény mégis elragadta az érzékeimet. Egy virtuális szobában elindultam felfelé a hullámvasúton, majd jobbra-balra, fel-le száguldottam. Az Oculus Rift átvette az irányítást az érzékszerveim felett. Ebben az immerzív élményben fantasztikus volt elképzelni, hogy milyen izgalmas világ vár ránk, ha a jövőben ilyen testközeli módon éljük meg pl. az iskolában tanultakat, ha az üresnek és ingerszegénynek tűnő információk hirtelen életre kelnek. Ha az oktatás világába bevezetik virtuális valóság technológiáit, úgy, hogy közben tiszteletben tartjuk az igazi, "valós" valóságot is, egy csodálatos generáció nőhet fel. Éppen ezért a JátékosLét Kutatóközpont örömmel fogadja az ilyen kezdeményezéseket, mint amilyen ez a mai nap, az 1. VR Day volt. További sok sikert kívánok Komzsik Jánosnak és Fábián Istvánnak, akik hasonló missziót töltenek be a VR területén, mint amit a JLK is célul tűzött ki a játékos világban!





Bányai Fanni:

Már vagy másfél héttel korábban lefoglaltam a jegyemet, mielőtt elérkezett volna a várva várt esemény, az első hazai virtuális valóság konferencia és kiállítás. A nagy napon teljesen fellelkesülve érkeztem és a rövid sorbanállást követően be is jutottam a Dürer Rendezvényház nagytermébe, ahol már százával tolongtak a virtuális valóság rajongói. Öröm volt látni, hogy szinte minden korosztályt érdekel a téma. A rövid és vidámra sikerült megnyitót követően már el is kezdődtek az előadások, ezzel párhuzamosan pedig egy másik teremben lehetőséget kapott minden résztvevő, hogy kipróbálja az Oculus Riftet.
Korábban már sokat hallottam, olvastam róla, illetve a megjelenése után az egész internetet elárasztották a viccesebbnél viccesebb, sikoltozó, dülöngélő emberek tesztvideói a virtuális valóságba repítő szemüvegről. Bármennyire is próbáltam elképzelni az élményt, amit majd az Oculus nyújt, a nyomába sem ért annak, amit valóban látni véltem. És nem csak látni.
Rövid sorbanállást követően először az DK1-es változatba ültem be. Szó szerint. Kicsit aggasztott a hányós zacskó a gép mellett, mielőtt a kedves VR-kolléga rám illesztette a szemüveget. Legnagyobb félszem az Oculussal kapcsolatban valóban az volt, hogy rosszul leszek tőle. Sajnos mozgás-betegeknél - mint tengeribetegség, tériszony vagy a kocsiban való rosszullét - előfordulhat, hogy a Rift is hasonló tünetet vált ki.
A kíváncsiság azonban nagyobb volt. Az Oculus orromra biggyesztése után kaptam egy jó nagy fülest is. Amikor pedig kinyitottam a szemem, máris egy másik szobában találtam magam, ahol egy kis székben ültem, körülöttem hatalmas bútorokkal, mintha én lennék Hüvelyk Panna, aki egy mini hullámvasúton fogja körbeutazni a nappalit. Valóban ez történt. Nem mondanám, hogy sikítottam, de a látvány, mely az agyammal elhitette, hogy ez a valóság és a hangok, melyek még jobban megerősítették ezt az élményem, elegek voltak hozzá, hogy mikor vége lett a szimulációnak, remegő tagokkal álltam fel, mintha tényleg egy jó kis hullámvasútból szállnék ki. Persze, ez nem gátolt meg, hogy azonnal át ne álljak a következő sorba, kipróbálni a DK2-es modellt.
Nagyon nagy élmény volt, maga a szimuláció kipróbálása, az eseményen felszólaló előadók remek és naprakész információkkal láttak el. Külön köszönetet szeretnék mondani szervezőknek, akik végig lelkesek, közvetlenek és jókedvűek voltak. Gratulálok az első VR Day szervezéséhez és várom a folytatást!





Damsa Andrei:

Gondolkodtatok már azon, hogy milyen érzés lehet kb. 10 centisként végigszáguldozni egy nappaliban épített hullámvasúton? Aki játszotta a Re-Volt nevű játékot, az tudni fogja, hogy körülbelül miről is beszélek.
Augusztus 24-én, vasárnap abban a megtiszteltetésben részesültünk, hogy meglátogathattuk az elsőként megrendezett magyarországi VR DAY-t, avagy Virtuális Valóság Napot. A rendezvényen olyan előadók, egyetemi kutatócsoportok és cégek vettek részt, akik a virtuális világgal, illetve ennek felhasználhatósági lehetőségeivel és eszköztárával dolgoznok. A számos érdekes prezentáció mellett az egyik közkedvelt látogatási pont az Oculus Rift kipróbálására létrehozott terem volt.
Annak ellenére, hogy sokat hallottam már a "szerkezetről", most volt alkalmam először élesben kipróbálni. Volt már dolgom 3D-s kütyükkel, és persze előszeretettel látogatom az említett technológiával felruházott mozikat, azonban ez az élmény teljesen más volt. A Rift egy olyan immerzív tapasztalatot nyújtott, mely össze sem hasonlítható a különböző szemüvegek használata során megélt élményekkel. Alapból említésre méltó az, hogy az eszköz a vizuális percepciós mezőnk egészét lefedi, így nem zavarnak be olyan külső ingerek, mint például a beszűrődő fény, vagy a szemüveg kerete mellett megjelenő képek. Másodsorban a környezeti zajokat imitáló fejhallgató is sokat rátesz az egyébként is hiteles érzésre, így az auditív csatornát is ráirányítva a virtuálisan létrehozott környezetre.
Egy szó mint száz, szinte éreztem magamon a G-ket, amikor az említett hullámvasút tetejéről száguldoztam le a mélybe. Csak ajánlani tudom, mindenképpen próbáljátok ki - figyelmeztetés: másnaposan a hullámvasutas szimulációt nem ajánljuk.





Damsa Dan:

2014 Augusztus 24, napsütéses délelőtt. Ez az a nap, amikor “I lost my VRginity” feliratú pólokban sétáló emberek látványa fogadott a VR Day konferencián. Az első Oculus Konferencia amelyen részt vettem és első alkalommal találkoztam az Oculus Rift - élménnyel. Egy rövid sorban állást követően kipróbálhattam milyen lehet egérnagyságúan körbehullámvasutazni egy szobát. Az élmény felejthetetlen volt. Az érzékszervek másodpercek alatt igazodtak a szemüveghez, a fejhallgató pedig csak fokozta az élményt, amint a hullámvasút (amely maga a szék volt amiben ültem) kattogva felkúszik a szekrény tetejére majd onnan szabadesésben irány a padló és egy szempillantás alatt a kanapé alatt találtam magam. Szó szerint szédítő volt. A grafikát illetően még van tere a fejlődésnek, de amint az internet anno 56 Kb-os sebessége ma már Mb-okra ugrott, úgy az Oculus Rift is várhatólag nagy fejlődések elé néz. Elképzelhető, hogy a közeljövőben a játékos ipar is ebbe az irányba fog tekinteni. Igaz ezt vártuk a 3D monitoroktól is, de az Oculus élmény teljesen más. Aki nem hiszi, próbálja ki!
Végül, de nem utolsó sorban gratulálok a szervezőknek! Remélem egyre több VR témájú konferencia kerül megszervezésre, hiszen a virtuális valóság napról napra több teret hódít életünkben.





Az esemény összefoglalásaként elmondhatjuk, hogy mi, a JátékosLét Kutatóközpont pozitív élményekkel gazdagodtunk az esemény során és bízunk benne, hogy a VR alkalmazások hamarosan az online játékok területén is elterjednek, és akkor a játékélmény is soha nem látott szintre fokozódik.






Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.