http://poly-universe.com

Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 380, legújabb: mitnemertesz

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 3000
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

Virtuális hangolódás az első hazai VR Day-re
csütörtök 21 augusztus 2014 - 11:31:16 | Posztolta: Banyai Fanni

Vasárnap megrendezésre kerül az első hazai virtuális valóság konferencia és kiállítás - a VR Day - ahol szakmabeliek osztják majd meg velünk virtuális világgal kapcsolatos tapasztalataikat és gondolataikat. Az esemény alatt lehetőségünk nyílik arra is, hogy kipróbálhassuk, milyen élményt is nyújt az Oculus Rift.

A konferencia két szervezője a TheVR, Magyarország első virtuális valósággal és VR gaminggel foglalkozó csapata. Komzsik János és Fábián István számos gameplayt készített Oculus Riftben. Virtuális zászlójukra most a virtuális valóság érzésének és gondolatának népszerűsítését tűzték ki célul.

A vasárnapi esemény előtt Komzsik Jánossal beszélgettem.

JLK: A VR oldalán böngészve egyből feltűnt, mennyire összeszokott páros vagytok, hiszen saját saját virtuális birodalmatokat (TheVR oldal, Facebook, Twitter, Youtube, Instagramm) közösen kormányozzátok. Hogy ismerkedtetek meg és honnan jött a közös projekt ötlete?

- Köszönjük. Valóban sokan mondják hogy jól összeszokott páros vagyunk, meg hogy jól kiegészítjük egymást, az igazat megvallva mi is így érezzük. Pistivel tavaly nyár elején találkoztunk először, együtt dolgoztunk egy boltban, ahol mindketten eladók voltunk. Hamar kiderült, hogy élünk-halunk az új technológiákért, és mindenféle érdekes kütyükért. Akkoriban egy telefonos blognak voltam a főszerkesztője és sokat meséltem erről Pistinek. Egyik nap az Oculus Rift-ről beszélgettünk, és rögtön megvilágosodtunk: ”Csináljunk egy blogot a Rift-ről!” Szóval azonnal megrendeltük az eszközt, ezzel kezdődött minden.




JLK: A vasárnap megrendezett konferencia a virtuális valóság bemutatásáról fog szólni. Mi a célotok a VR-érzés népszerűsítésével? A virtuális világ tényleg megváltoztathatja az életünket?

- Így igaz a VR Day a virtuális valóságról, illetve a VR köré felépült mellék technológiákról fog szólni. Az Oculus Rift-ünk megérkezése után világos lett számunkra, hogy sehogy sem lehet átadni az embereknek az élményt. Bár a YouTube-os pályafutásunkat az indította el, hogy megmutassuk a nézőinknek, hogy nagyjából milyen lehet a Rift-ben játszani, de aki kipróbálja vagy kipróbálta, az tudja, hogy ezt semmivel sem lehet összehasonlítani. A célunk az, hogy minél több ember ismerje meg ezt a technológiát, illetve kifejezetten örülünk annak, hogy már egyre több fejlesztő is nyitott a VR-ra és általunk ismerte meg ezt az egészet.

A VR jelenleg gyerekcipőben jár. Sok próbálkozás volt a múltban, de a legtöbb kudarcba fulladt. Az Oculus Rift hozta meg a változást, és ha így haladnak a fejlesztések, akkor pár éven belül a Matrix filmekben látottakhoz hasonló élményekben lehet részünk. Szóval mi bátran kijelentjük, hogy meg fogja változtatni az emberek életét. A VR nem egy új eszköz, hanem egy új médium, ami teljesen átformálja majd az emberek eddigi képét a szórakoztatóiparról, filmiparról, játékiparról.


JLK: Milyen volt az első játékélményetek az Oculus Rifttel?

- Az országutak mellett dolgozó hölgyeket emlegettük egész sokáig. Nem hittük el azt amit látunk. Az ember a leírtak/látottak alapján elképzel magának egy képet, de ez attól sokkal jobb. Leírhatatlan volt.




JLK: Mit üzennétek azoknak a játékosoknak, akik először próbálják ki vasárnap az Oculust. Mire készüljünk?

- Egy Gamer számára az Oculus Rift teljesen más, mint egy átlag felhasználó számára. Az eddigi tapasztalataink alapján azok az emberek, akik nem szoktak játszani sokkal jobban hozzászoknak a virtuális valósághoz, mint azok akik már veterán játékosok. Nagyon nehéz ugyanis megszokni azt, hogy egyszerűen foroghatunk a fejünkkel, nem kell egeret használnunk minden esetben.
A kérdésre pedig a helyes válasz az, hogy a próba után egy elég komoly átgondolásra kell számítani arról, amit eddig a játékokról hittek. A VR teljesen megváltoztat mindent.


JLK: Hallottatok-e már a JátékosLét Kutatóközpontról korábban? És ha igen, honnan?

- Igen, én személy szerint találkoztam veletek Facebookon fél éve körülbelül. Az előtt nem ismertelek benneteket.


JLK: Izgalmas új terület a gamification. Szerintetek az VR eszközökkel is lehetne forradalmi és pozitív változásokat hozni az oktatásba vagy az egészségügybe?

- Ez egyértelmű. A VR nem csak a játékokról szól. Az egészségügyben már elég régóta megtalálhatjuk. Budapesten a Semmelweis Egyetem egyik Spin-Off cége is foglalkozik ezzel. Különböző pánikbetegségeket, fóbiákat gyógyítanak a virtuális valóság segítségével. Külföldön pedig még elterjedtebb ez a módszer.
Már most látunk olyan orvosi alkalmazásokat, ahol egész műtéteket lehet VR-ban levezetni, ami szintén nagy segítség az orvosoknak.

Szerintünk az egész oktatási rendszert megváltoztathatja a VR. Sorban jelennek meg oktatási célú alkalmazások, amelyekkel például bejárhatjuk a Naprendszert. Ha én általános iskolában ilyen módon tanultam volna a bolygókról, valószínűleg sokkal eredményesebb lettem volna. Más érzés látni azt, hogy mekkora mondjuk a Plutó mikor a közelébe repülsz az űrhajóddal, mint nyomtatott formában egy képről látni. Ez most csak egy példa volt, de a VR-ban érzékeled a mélységet, a magasságot, a távolságokat, és persze a méreteket is.

Ahol szintén nagy szerepet kaphat a VR az oktatásban az az E-Learning/távoktatás. Simán el tudom képzelni azt, hogy mondjuk az Oxfordra járok egyetemre, és én otthon, kényelmesen a szobámból részt veszek az előadásokon.

Ezek csak kis példák voltak, de szerintem most már mindenkinek beindult a fantáziája, hogy mire is képes a VR. Aki pedig szeretné átélni, az mindenképpen jöjjön el a VR Day-re.


JLK: Mi már nagy lelkesedéssel várjuk az eseményt! Fromann Richardot, Bányai Fannit, Damsa Andreit és Damsa Dánielt a JátékosLéttől megtaláljátok majd a VR Day-en.


Bányai Fanni
JátékosLét Kutatóközpont



Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.