Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 360, legújabb: feimao666

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2734
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

Beszámoló a JátékosLét Kutatóközpont nyitó rendezvényéről
szerda 09 április 2014 - 00:25:47 | Posztolta: Ricardos

A JátékosLét Kutatóközpont megnyitására 2014. április 5-én került sor - a kutatókat, fejlesztőket és játékosokat tömörítő szervezet szemléletéhez méltóan – játékokkal, interaktív eseményekkel színesített rendezvény keretében.


A megnyitónak - alkalomhoz illően - a Kutatóközpont vidáman dekorált udvara adott helyet. A helyszínre érkezők már a megközelítéskor találkozhattak a legelső játékos feladattal, mely kreativitást kívánt, hogy megtalálják az udvari bejáratot. A regisztrációt követően a megnyitó kötetlen, koktélparti hangulatban kezdődött, ahol a különböző szakterületek jeles képviselői gyűltek össze.



Délután 5 órakor a JátékosLét Kutatóközpont vezetője, Fromann Richárd nagy örömmel, 70 fő előtt nyitotta meg a rendezvényt, ismertette a Kutatóközpont célkitűzéseit, amelynek alapja a 2011 óta tartó JátékosLét kutatásának céljaira és eredményeire épül. Hangsúlyozta, hogy az intézmény legfontosabb célja annak vizsgálata és kutatása, hogy a játékok és a játékos mechanizmusok hogyan és milyen módon alkalmazhatóak az élet különböző területein, az emberi életminőség javítása céljából. Az oktatási intézményrendszerekben történő játékosítás különös jelentőségére hívta fel a figyelmet, a felnövekvő netgeneráció társadalmi integrálása érdekében. Ezt követően bemutatta a Kutatóközpont tagjait, akiket először 2013. őszén a Kutatók Éjszakája "JátékosLét Programján" hozott össze. Elmondása szerint az volt az a pillanat, amikor elhatározta, hogy hamarosan őket egy értékes és egységes csapattá szervezi.



Ezt követően a több nagy felsőoktatási intézmény és piaci szereplő részvételével induló, európai szintű kutatási projekt (az ún. ARES-terv) vezetője, Székely Zoltán beszámolt a Kutatóközponttal közös, nagyszabású projektjükről, amely a robotok biztonsági célú alkalmazását célozza. Beszédében kiemelte a Kutatóközpont fontosságát, valamint a gamification (játékosítás) és a szerepjátékok jelentőségét. A következőkben Obreczán Tamás, operatív vezető a Kutatóközpont megalapozásának kezdetéről, valamint a játékos módszertan társadalmi megítéléséről és szakmai implementációs lehetőségeiről beszélt.




Az előadásokat váratlanul félbeszakította egy militáris szerepjáték-jelenet, melyben két határozott fellépésű, egyenruhás férfi lépett a színre. A közönség értetlenül nézte a valósnak vélt eseményeket, majd hamarosan kiderült, hogy ez is egy újabb játék volt. Ezután egy újabb interaktív feladat mozgósította a résztvevőket, mely összefüggésben volt az előző jelenettel. A regisztrációkor kapott névtáblákon lévő QR-kódok más személyekhez tartoztak, így a vendégeknek okostelefonok segítségével meg kellett találniuk a QR-kódok „gazdáit”. Ám a játékosság még nem ért véget.



A meghívottak - három nagy csoportba rendeződve - kvízjátékban vettek részt, amelyben letesztelhették a gamifikációval és a játékok világával kapcsolatos ismereteiket. A hivatalos megnyitó után az est hátralévő része kellemes hangulatban, finom ételek és italok kíséretében telt.



A JátékosLét Kutatóközpont csapata nevében köszönjük mindenkinek, aki részt vett ezen a szép és játékos szombati napon!

Végül következzen egy kis videós összefoglaló az eseményről!




Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.