Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 360, legújabb: feimao666

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2734
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

Hivatalosan is megnyílik a JátékosLét Kutatóközpont!
kedd 01 április 2014 - 08:22:25 | Posztolta: Ricardos


Néhány éve került a köztudatba a gamification fogalma. Az angol kifejezés – bár van magyar megfelelője, a játékosítás – magyarul inkább csak körbeírható: a munkafolyamatokat, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást, a marketingkampányokat vagy éppen a vállalati honlap működését a játékok építőelemeire (szabályok, fejlődés, sikerélmény, jutalom) támaszkodva tervezik és működtetik.

Azt, hogy a gamificationben mekkora lehetőség van, jól jelzi, hogy a kizárólag vállalati rendszereket fejlesztő SAP is jó ideje foglalkozik a témával, de számtalan olyan cég van, ahol az üzleti folyamatok egy részében alkalmazzák, belső képzéseknél éppúgy, mint az ügyféligények és az elégedettség mérésére.

A gamification dedikált kutatóközpontja

Az év elején alakult meg a JátékosLét Kutatóközpont, melynek alapvető célja és missziója a játékok és a játékos mechanizmusok jelentőségének, előnyeinek megfogalmazása, igazolása, bemutatása és elterjesztése, társadalmi, intézményes és személyes szinten.

A JátékosLét Kutatóközpont alapja egy 2011. óta tartó kutatássorozat. A Fromann Richárd szociológus vezette JátékosLét kutatások alaposan feltérképezték az online játékokon felnőtt generációk viselkedését. Az eredmények továbbgondolására, a kutatások kibővítésére szolgál a felállított új kutatóközpont. Az online játékok, szerepjátékok és a gamification témakörében kompetens pszichológusok, szociológusok, közgazdászok, antropológusok, pedagógusok, jövőkutatók és egyetemi tanárok köre alkotja azt a JátékosLét Kutató Bázist, amely gamifikációs tudásközpontként összegyűjti, multidiszciplináris módon integrálja és értelmezi a témában releváns szakmai tudást.

Az integrált tudásbázisra építve vizsgálható, hogy a játékok és a játékos mechanizmusok hogyan és milyen (várható és tényleges) eredménnyel alkalmazhatók különböző területeken, különösen az oktatási intézményrendszerekben. A megfogalmazott célok mentén alakít ki különböző gamifikációs stratégiákat, akcióterveket, és tervez meg olyan projekteket, amelyek végrehajtásával a játékosítás valóban az élet minden területén lényegi minőségi javulást eredményezhet.

A Kutatóközpont szakértői révén széleskörű tudományos-intézményi hátteret tudott kiépíteni. Feladata többe között az információs társadalom, a digitális írástudás és digitális kultúra vizsgálata, az ifjúságkutatás, a virtuális, online társadalom és közösségek kutatása is.

forrás: HIVATALOSAN IS MEGNYÍLIK A JÁTÉKOSLÉT KUTATÓKÖZPONT


Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.