http://poly-universe.com

Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 380, legújabb: mitnemertesz

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 3000
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

A téma felülről – avagy gamification a Corvinuson
vasárnap 08 december 2013 - 22:37:02 | Posztolta: Ricardos

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet és KeX Egyetem szervezésében december 5-én, kiváló hangulatú és szakmailag roppant izgalmas Gamification esten vehettek részt az érdeklődő Corvinus hallgatók. Az alábbiakban Vendler Balázs beszámolóját olvashatjuk.
Ahogy este fél kilenc után ott ültem az asztalnál a Picnic étteremben - a corvinusos hallgatók kérdéseit, Hídvégi Tom stratégiai gondolatait, Fromann Ricsi motivációs és játékos oldali kutatásait hallgatva -, azon gondolkodtam, milyen szépen felépítettük a blogunk csapatával a szakmai tudásunkat és az ismertségünket. Az elmúlt pár hónapban hetente veszünk részt valamilyen konferencián, workshopon, meetupon, vagy valamilyen más trendi nevű eseményen, ahol a téma iránt érdeklődőkkel beszélgethetünk a gamification értelmezéséről, jelenéről és jövőjéről.

Még szeptemberben, a Kutatók Éjszakáján beszélgettem Piskóti Mariannával munkáinkról, toborzási játékaink mechanizmusáról, sikereiről. Szó szót követett, majd rövid sétánk végére oda jutottunk, hogy szervezzünk egy beszélgetést a Corvinuson, az egyetem hallgatóival. Alig pár nap telt el, gyorsan körvonalazódott az elképzelés, a dátum és a pontos program.

Az esemény helyszíne az egyetemtől nem messze lévő Picnic étterem. Ahogy megérkeztem, azt hittem, valamilyen céges évzáró partyn vagyok: egy halom fiatal, egy krampusz nagy mosollyal, fényképezőgéppel a nyakában… Gyors telefon, talán rossz helyre jöttem, de nem: megjött Marianna, és már látom Ricsit is. Megismerkedek a szervezőkkel és Varga Zsolttal, aki az este moderátora lesz. A korábban megbeszéltek szerint a program három előadással kezdődik a szép lassan, de biztosan megtelő előadóban.


Fromann Richárd kezdi az estét, aki a gamification alapjai mellett a játékosok motivációjáról beszél. Érdekes és szépen felépített gondolatok rádöbbentenek arra, hogy mit is kell a következő projektünknél jobban átgondolni. A záró diákon a Játékoslét kutatás 2 éves eredményeit ismerhettük meg.

Ezt követően kaptam meg én a szót: egy kis iparági áttekintés, milyen területeken, milyen célokra használható a gamification, kiemelten a HR-ben? Aztán természetesen Games for Business projektjei és más hazai példák.

Az előadások sorát Hídvégi Tom zárja, aki merőben más megközelítéssel áll, vagy inkább ül a közönség elé. Nem vetít. Gondolataival valahol az eddigi témák fölött szállva stratégiai keretbe foglalja az estét. Mikor, miért érdemes használni azt az eszközrendszert, amit a gamification jelent? Hogy gondolkodik erről egy kreatív szakember, hogy helyezi el a márkastratégiában… Átfogó, mégis könnyed monológ.

Jól látszódik, hogy a három előadó nagyon más oldalról közelít a témához: a kutató, a gyakorlati szakember és a stratéga… Egy rövid frissítés után a kerekasztal beszélgetés következik, ahová Vámosi Balázs a Corvinus hallgatója, illetve Varga Zsolt az est moderátora is becsatlakozik. Jönnek a kérdések, cikáznak az elgondolkodtató válaszok: Mit kell tennie az alkalmazónak, hogy a gamification ne csak buzzword, hanem valóban értékes megközelítés, módszer legyen? Mi kell egy jó gamification tervezőnek? Milyen a jó háttér, mihez kell értenie?

Bő egy órás eszmecsere, máris 10 óra van. Mint szinte minden ilyen beszélgetős estén, kifutunk az időből. Pár lógva maradt gondolat és kb. 200 km tölti ki az időmet Pécsig. Innen folytatjuk. Köszönöm a meghívást!

Vendler Balázs

forrás: Games for Business: A téma felülről – avagy gamification a Corvinuson



Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.