http://poly-universe.com

Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]

Online

Vendégek: 1
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 378, legújabb: Gaborg87

Szavazás


Melyik alábbi játékokkal játszol a leggyakrabban?



Sokszereplős online szerepjátékokkal (MMORPG)

Sokszereplős online stratégiai játékokkal (MMORTS)

Sokszereplős online lövöldözős játékokkal (MMOFPS)

Egyéb, online többjátékos (multiplayer) játékokkal

Fórumos, emailes, chates szerepjátékokkal (FRPG)

Számítógépes egyszemélyes (single player) szerepjátékokkal (CRPG)

Asztali szerepjátékokkal (RPG)

Táblás / asztali vagy gyűjtögetős kártyákon alapuló stratégiai játékokkal

Élő szerepjátékokkal (LARP, live)

Egyikkel sem játszom (gyakran)!



Kiírta Ricardos
szavazat: 2983
Korábbi szavazások


Facebook MySpace Twitter

A legtöbb játék elbukna a Bechdel-teszten?
csütörtök 17 július 2014 - 08:58:47 | Posztolta: Banyai Fanni



Manapság egyre nagyobb az igény arra, hogy a filmnézésre vagy játszásra fordított idő tartalmasan teljen, és valami új, inspiráló vagy elgondolkodtató élményt adjon. Szükségünk van olyan szuperhősökre, akik bőrébe bújva átéljük az univerzum megmentésével, több ezer rabszolga felszabadításával vagy egy diktátor zsarnokságának véget vetésével járó katartikus élményt.

Hozzászólás


Algol
06 aug : 09:21
Válasz erre
Bechdel-teszt, aham.

Komolyan arról beszélünk, amit egy leszbikus humorista talált ki egy képregényéhez poénnak?
(Alison Bechdel-ről van szó, annak, aki nem tudná, lásd wikipédia)

Szintén a wiki írja:
"A fikciós művek Bechdel-teszt-megfelelőségének kvantitatív vizsgálata közben legalább egy kutató, Faith Lawrence észrevételezte, hogy az eredmények nagyban függnek attól, hogy mennyire szigorúan alkalmazzuk a tesztet. A teszt alkalmazásakor felmerül, vajon ha a beszélgetés során bármilyen hivatkozás történik egy férfira, az érvényteleníti-e az egész beszélgetést. Ha nem, megmarad a kérdés, hogyan definiáljuk egy beszélgetés elejét és végét."

Na, kérem szépen! Ez pontosan a méter/lekvár definíciója!
Ezek szerint mára eljutottunk oda, hogy:
1. Egy olyan mértékegységgel akarunk mérni, ami szubjektivitása miatt legközelebbi rokonságban a hüvelyk, könyök, rőf stb pontosságát éri el. Mindenki szíves figyelmége ajánlom az elveszett mars-szonda történetét, amit az okozott, hogy európában metrikus a rendszer, a NASA meg mérföldben számolt. Azóta a NASA is bár amerikai, teljesen áttért a metrikus rendszerre. A tanulságot vonja le mindenki maga. Iránymutatónak: az etalonok története.
2. Szellemi és kapcsolati relációkat akarunk számszerűsíteni. Ennek értelmezését és az ebból
származó következtetések használhatóságát a kedves olvasóra bízom.
3. Eljutottunk oda, hogy a művészeteti termékeket egy ideológia mentén engedjük működni. Nyomaszó történelmi párhuzamokat lehet találni a témában. Miközben a VALÓS ÉLET sem menne át a teszten!

De félretéve a bírálatot! Mégis miért jó, hogy ez a cikk létrejött?

Én játékfejlesztő vagyok, akinek "kötelessége" (ennél szomorúbb kötelességem sose legyen!) más játékokkal is játszani. Saját feleségem, amikor megismerkedtünk, értetlenül állt ezek előtt a játékok előtt. Eltelt vagy fél év, mire rájött, hogy mi zavarja:
PONTOSAN AZ, AMIT A CIKK ÍRÓJA HANGOZTAT!
Nem tudott azonosulni a szereplőkkel, mert nem voltak női karakterek. Aztán kerestünk olyan (szerep)játékokat (a stratégiákban mindegy), ahol lehetett női karaktereket indítani. Mit ad isten? Remekül szórakozott! Most a cikk elolvasása után megkérdeztem tőle, hogy a csak nők egymásközt beszélgetéseket x percben dolgot hiányolja-e? Először nem is értette, hogy mit akarok, aztán Kb. úgy nézett rám, mintha nem lennék normális. Saját megfogalmazását a felvetésre most nem idéznem, khhm.. de annyit elárulok, hogy kissé erőltetettnek tartja ezt a feminista nyomulást.

És akkor most nézzük nagyon komolyan, és üzletileg a problémát:

Fejlesztői szemszögből lássuk mit tehetnénk az ügy érdekében:
Legyenek női karakterek. Oké. Ez mondjuk a modellezőkre ró egy kis plusz munkát, de ez még belefér. Hanem.
Két út lehetséges:
Hogy elkerüljük a nők "tárgyiasítását" nem csinálhatunk bombázók karaktereket, hanem legfeljebb csak olyan so-so karaktereket. Ezzel szvsz sokan nem szívesen azonosulnának, hiszen egy fantáziavilág arról szól (többek közt) hogy olyan dolgokat tehetek, és olyan szerepeket is alakíthatok, amiket a valós életben nem tudok vagy nem tenném, vagy nem akarnám vállalni a következményeit. Bizony ide tartoznak a fizikai adottságok is.
A kigyúrt test és az óriási mellek is.
Ha készítenénk egy felmérést arról, hogy széparcú, nagymellű bombázóval játszana-e a nők
nagy többsége vagy nem, és, hogy a pasik milyen nőkkel kerülnének szívesebben kapcsolatba a játékokban (is), bizony nem sok meglepetés érne bennünket. Azért nem azt írtam, hogy fogadjunk, mert úriember nem fogad biztosra...
Tehát a sexi nőre haragudni fognak a feministák, az átlagos vagy "nem konvencionális szépséggel" megálldott női karakterek játszatása üzleti BUKÁS a befektetés/megtérülés szempontjából, ráadásul eltaszítja a játékosokat.
Persze lehet botránnyal is reklámozni, de az már a marketing kérdésköre. (Tényleg! Vajon miért nőkkel és sexxel lehet eladni mindent? A nőknek is!)
Talán így már érthető(bb), hogy a pillanatnyi helyzet miért ilyen. Sajnálatos. Ez szerintem sem jó.
Ezzel azt hiszem a "tárgyasítás" témáját, mint csak egy megoldással rendelkezőt kilőttük.


A másik:
A klasszikus női szerepek. Igen, a cikkírónak igaza van, de sajnos ez az a primer reláció, amiben egy nő hiteles.
Ez most így elismerem, hogy csúnyán hangzik, hiszen nap mint nap látunk az életben mást is, de a játékkokkal való játszás másról szól, mint a nemi szerepeken való agyalgásról. Akinek első körben ez szúr szemet, annak problémái vannak a játszáshoz szükséges lelkiállapotba kerülni. Az ilyen embereket személy szerint sajnálom.
Az alternatívaként felkínált néhány szereplők a teljesség igénye nélkül: Lara, Xéna és Ripley.
Na, ők az igazi szexuális tárgyak a férfiak szemében!

Ráadásul egy kis mozitörténet:
Az első hősies nő Ripley volt a nyolcadik utasban. Ő volt az, aki egyes egyedül túlélte a szörny támadását, bugyiban volt, aztán szkafanderben, és végül kidobta a légzsilipen a gonoxot. De kérdezzünk csak meg egy nőt, hogy vágyik-e ilyesmire, ilyen kaladra, hőséletre? Hiszen Ripley is tönkremegy belé! Tud-e azonosulni egy szűk, lángoló, hullákkal teli, nyálkás falú folyosón lángszórót lóbáló nővel, aki nyílenesen bemasírozik az elképzelhetetlen iszonyat fészkébe, az őutódjait elpusztítani, miközben a feje felett leolvad egy atomreaktor?

Ezt így leírva látjuk a helyzet abszurditását, pedig pontosan ezt láthatjuk a bolygó neve halálban. (Pedig az egyik kedvenc filmem..;))
Az az érzésem, hogy minden kérdező furcsa nézéseket kapna....
Bár én már olyan választ is kaptam: "Hülye vagy? Ez a pasik dolga!" no cement.:D

Visszatérve az alapproblámára:
Mi van az olyan tematikus történetekkel, mint pl. aktualitása okán az első VH? Mondjuk egy vadászpilóta, vagy harckocsizó?
Ez nem volna túl hiteles. Ezek szintén megbuknának a teszten, úgy gondolom ehhez nem nagyon kell hozzáfűzni semmit.

De, ha már itt tartunk, éljen a gender! Lépjünk ki a nemi szerepekből, hogy mindenki azt csinálhasson, amit csak akar!
Kérem szépen, akkor engedjék meg, hogy a legyőzendő és megölendő ellenfelek nagy többségét adó férfiakat is kiemelhessük a "szabadon lemészárolható" kategóriából, és ha a kedvem úgy tartja hadd állíthassam át az ellenfeleket az egyenlőség és a polkorrektség jegyében nőkre vagy az LMBTQ bármely tagjára. (aki nem tudja ez minek a rövidítése, annak a gugli a barátja.)

Abszurd? Kétségkívül az.
Képzelhetjük, hogy meddig lenne a piacon a játék, a gyártó és a forgalmazó, ha ezt meg merné tenni? De a gondolati sort végigfejtve és az eredményekkel szembenézve ide jutunk.
Felhívon mindenki figyelmét, hogy NEM, ismétlem NEM vagyok nőgyűlölő (vajon miért szorulok most mégis defenzívába?).

Mintahogy arra is felhívnám mindenki tisztelt figyelmét, aki vette a fáradtságot, hogy idáig olvasson:
NEM LÉPTEM KI A GENDER-LOGIKA ÉRVELÉSI RENDSZERÉBŐL.


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
Ez az oldal e107 portál rendszert használ, és a GNU GPL licensz alatt lett kiadva.